Mainonnan edut

Kolumni

Samuli Kinnari

Ensi maanantaista sunnuntaihin vietetään Mainonnan viikkoa. Kampanjajakson aikana voi huomata, että kaupallisista tiedotteista on myös hyötyä. Mainonta antaa valinnanvaraa.

Esimerkiksi televisiokanavien määrä olisi varmasti vähäisempi ja tarjonta vajaampi ilman kaupallisuutta. Mainosvapaassa ilmapiirissä tuskin olisi montaa muutakaan mediaa pistetty alulle. Kaupallisia tiedotteita on kenties kiusallista silmäillä, mutta ilman niitä ei olisi juuri aistittavaa. Mainokset vaikuttavat myös esimerkiksi lehtien tilaushintoihin alentavasti.

Sopuli on koko kuusivuotisen alkutaipaleensa ajan toiminut ilman kaupallisuutta. Emme ole panostaneet mainosmyyntiin ja se näkyy valitettavasti tilaushinnoissamme, jotka ovat melko korkeat. Tulevaisuudessa mekin joudumme miettimään linjauksiamme uudelleen.

Mainoksia ei ole pakko katsoa. Kaupalliseen tiedottamiseen kuitenkin panostetaan runsaasti, sillä sen tavoittavuuteen luotetaan. Kukaan ei kuitenkaan tiedä varmuudella, olemmeko mainosten aikaan jääkaapilla.

Anna toimitukselle uutisvinkki! Voit vinkata myös anonyymisti.

Seuraava:

Edellinen:

Tuoreimmat