Kaksi mainosta, monta käsitystä

Kolumni

Tanja Kallio

Tällä viikolla esitän ihmetyksen mainoksille.

Ihminen jolla on hieman omalaatuinen mielenjuoksu, siis aina välillä, saattaa joskus miettiä asioita monelta eri kantilta. Ylpeänä totean olevani tällainen ihminen, mutta toisaalta olen myös onnellinen, etten ole ainoa.

Niin siis ne mainokset. Ensimmäisenä silmiini pisti Silmäaseman mainos ”POKA markkinat! -52 %”. Mieleeni juolahti heti kaksi asiaa. Siellä tarjotaan nyt halvalla silmälasin pokia. Ja sitten mietin, että entä jos he mainostavatkin, että nyt löytyy Silmäasemalta hyviä pokia, siis mahdollisuus löytää itselleen ”se elämän poka”.

Ja sitten toisen tämä Ikaalisten kylpylän mainos ”Meillä tehdään uusia ihmisiä”. Tietysti kylpylä on paikka, jossa pystyy viettämään lomaa, rentoutumaan ja lopuksi kotiin palatessa olla kuin uusi ihminen. Eikä minun varmaankaan tarvitse edes selittää mitä muuta mainos tuo mieleen.

Näitä on paljon. Ja luulenpa, että nyt kun olet tämän lukenut, alat itsekin miettimään mainoksia eri näkökulmista.

Anna toimitukselle uutisvinkki! Voit vinkata myös anonyymisti.

Seuraava:

Edellinen:

Tuoreimmat