Vastaus on pieni vaiva

Kolumni

Samuli Kinnari

- MAINOS ALKAA -

- MAINOS LOPPUU -

Nykyään kuluttajat antavat yrityksille ahkerasti palautetta sähköpostitse. Monen firman kotisivulta löytyykin meiliosoitteen lisäksi erityinen lomake, jolla yhteydenotto on helppo tehdä. Valitettavasti useissa yrityksissä ei kuitenkaan osata tai viitsitä vastata palautteen lähettäjälle.

Julkisuuskuvastaan yhtään piittaavien firmojen kannattaisi ehdottomasti suhtautua sähköpostiyhteydenottoihin vakavasti. Leväperäisiin käytäntöihin törmää yllättävissäkin yhteyksissä: esimerkiksi erään suuren sanomalehden tilaajapalvelu ei pidä tapanaan vastata meileihin. Lehtitalosta nyt ainakin odottaisi kirjallista osaamista löytyvän!

Jostain syystä vaikuttaa siltä, että sähköpostia pidetään edelleen kevyempänä reklamaatiokeinona kuin vaikkapa kirjettä tai puhelinsoittoa. Lähettäjä kuitenkin odottaa edes kuittausta, jotta tietää viestin tulleen perille. Vastausnihkeys tuntuu todella omituiselta siksikin, että meilaaminen on hyvin edullista.

Ihmeellistä on sekin, miksi sähköpostia vähättelevät yritykset ylipäätään ilmoittavat e-mailosoitteen yhteystiedoissaan. Vastaamatta jättäminen on törkeää asiakkaan aliarvioimista. Mielenkiintoista olisikin tietää, mikä on kuluttajia vähättelevien firmojen menestyksen salaisuus.

Anna toimitukselle uutisvinkki! Voit vinkata myös anonyymisti.

Seuraava:

Edellinen:

Tuoreimmat