Entä sitten?

Kolumni

Samuli Kinnari

Neloselta tuli maanantaina ennen uutisia omituinen mainos. Televisioruutuun ilmestyi Suomen kartta ja kartalle ympyröitä. Pyörylät kuvasivat paikkakuntia. ”Jo yli 70 prosentilla suomalaisista on mahdollisuus katsoa digi-tv:tä”, sanoi ääni. Sitten oli hiljaista.

Enpä ole aikoihin nähnyt yhtä sisällötöntä mainosta kuin Digitan digitelevisiota markkinoinut spotti oli. On aika hauskaa, että kansalaisia edes yritetään houkutella ostamaan digitelevisioita. Ensin pitäisi olla syy miksi ostaa. Eli digikanavien pitäisi ehdottomasti tarjota katsottavaa. Eihän rautakauppakaan kutsu asiakkaita ostoksille tyhjään puotiin.

Digitelevisio on tuotu markkinoille täysin väärässä järjestyksessä. Ensin olisi pitänyt olla tarjolla sekä kohtuuhintaisia digitelevisioita että houkutteleva ohjelmatarjonta. Nyt tilanne on se, että kauppiaat yrittävät viitseliäisyydestään riippuen myydä välivaiheen laitteiksi jääviä digibokseja kalliilla hinnalla. Ja ne digitelevisiokanavat, joilla vielä on toimilupa, joko näyttävät analogisen verkon ohjelmaa tai tarjoavat hyvin vähän katsottavaa.

Digitelevision takkuava käynnistysvaihe on ollut todellinen floppi. Ja kaiken lisäksi kallis sellainen.

Anna toimitukselle uutisvinkki! Voit vinkata myös anonyymisti.

Seuraava:

Edellinen:

Tuoreimmat