Jakeluvirheet kasautuvat Postin piikkiin

Uutiset

Samuli Kinnari

Jakeluvirhe, posti

Tampereen postikeskukseen puolen vuorokauden aikana päätyneet kirjeet, jotka ovat muiden jakeluyhtiöiden kuin Postin väärin jakamia.

Postin mukaan sitä työllistävät entistä enemmän sanomalehtien jakeluyhtiöiden tekemät jakeluvirheet. Kansalaiset palauttavat Postille päivittäin muiden jakeluyhtiöiden vääriin osoitteisiin jakamia kirjeitä, joita he luulevat Postin jakamiksi.

- MAINOS ALKAA - (JUTTU JATKUU ALLA) -

- MAINOS LOPPUU -

Muun muassa laskuja jakavat nykyisin myös sanomalehtien varhaisjakajat. ”Postille tulee viikoittain jo yli 500 kappaletta muiden jakeluyhtiöiden virheellisesti jakamia kirjeitä ja muita lähetyksiä. Tämä on erittäin ikävä asia, koska väärin jaetusta postista moititaan Postin postinjakajia, vaikka he ovat näihin virheisiin täysin syyttömiä. Näissä tapauksissa vastuu virheestä kuuluu aina jakelusta vastaavalle jakeluyhtiölle”, korostaa Postin jakelujohtaja Juhani Vuola.

Kirjeen jakavan jakeluyhtiön tunnistaa maksumerkinnästä kirjekuoressa. Postin jakamissa yrityskirjeissä lukee Postin lisäksi PRIORITY tai ECONOMY. Pirkanmaalla ja Satakunnassa Alma Manun jakamat postit tunnistaa merkinnästä MANU.

”Ongelma on, että postinsaajien on hyvin vaikea tunnistaa jakeluoperaattoria kuoressa olevan kirjainyhdistelmän perusteella. Lisäksi maksumerkintä on kirjoitettu hyvin pienellä präntillä”, sanoo Postin palvelupäällikkö Juha Aro.

Muiden jakeluyhtiöiden väärin jakamia lähetyksiä ei pidä viedä Postin kirjelaatikoihin, vaan noudattaa jakeluyhtiöiden ilmoittamaa palautusmenettelyä.

· ·

Anna toimitukselle uutisvinkki! Voit vinkata myös anonyymisti.

Seuraava:

Edellinen:

Tuoreimmat