MAINOS

Onko siellä palvelua?

Aika helmi

Mika Hyssi

Kipaisen paikallisessa kirjakaupassa. Kauppa on täynnä tunnelmaa: apulaiset auttavat asiakkaita etsimään haluamansa ja kauppias itse säkenöi kassalla. Kaupparetken päättää iloinen toivotus: “Tervetuloa toistekin!” Sellaista sen pitäisi olla.

Nykyään kaikki selitetään kiireellä. Ihmiset ovat hermostuneita, niin asiakkaat kuin kauppiaatkin. Kauppiaat eivät ehdi – tai jaksa – hymyillä. Eihän asiakaskaan hymyile eikä kiittele. Kauppareissusta on tullut mekaaninen pakko. Sellaista se on.

Olen huomannut, että jättimäisten kauppahallien palvelu on tökeröä. Kassaneitien vaillinainen hymyily ei vedä vertoja maalaiskaupan rempseälle myyjättärelle. En voi muuta kuin lohduttautua sillä, että viimeksi sain ystävällistä palvelua äetsäläisessä kirjakaupassa – kaksi viikkoa sitten. Sellaista sen pitäisi olla.

Tilaa uutiset sähköpostiisi

Uutiskirje on ilmainen.

Seuraava:

MAINOS
Mainos: Vuorma ArtMainos: Vuorma ArtMainos: Vuorma Art
MAINOS

Tilaa Uutiskirje

Uutiskirje on ilmainen.

Tuoreimmat

Scroll to top