MAINOS

Miljonäärimainostaja poikkesi

Kolumni

Mika Hyssi

Oloneuvoksen postilaatikkoon tipahti Haluatko miljonääriksi? -tietovisailun yksi hektisimmistä mainostajista: Mitähän Synsamilla on asiaa?

Paikallinen Synsamin liike kehottaa hakemaan uuden ilmeen kevääksi. Ilmeitä ja eleitä on Oloneuvoksella toistaiseksi riittävästi – jopa ärsytykseksi asti.

Tutkin mainosplakaattia ja mielessäni herää tutut kysymykset: Miksi mainostajat ovat kiinnostuneita ilmeestäni ja miksi television ohjelmatarjonta toimii yhä enemmän mainostajien ehdoilla? Hyvän ohjelman pitää olla yksinkertainen ja yllättävä, oikea katsojamagneetti, kuten nyt vaikka BumtsiBum. Sen pitää haalia oikeanlainen katsojaryhmä: nuori, kaupungissa asuva, säännöllistä palkkaa nauttiva kuluttaja. Katsojamittaus ja -seuranta toteutetaan vähintäänkin epärealisesti muutaman tuhannen talouden voimin.

Ohjelmista on tullut mainoksia. Salatut elämät tuo mielikuvan Hesburgerista, Haluatko miljonääriksi? taas Synsamista ja Far Out matkavakuutuksista.

Käytän tänä vuonna edellisvuoden ilmettä, Synsam.

Tilaa uutiset sähköpostiisi

Uutiskirje on ilmainen.

Seuraava:

Edellinen:

Tilaa Uutiskirje

Uutiskirje on ilmainen.

Tuoreimmat

Scroll to top