MAINOS

Sähköinen asiointi kuntoon

Kolumni

Samuli Kinnari

Valtaosalla suomalaisistakin on jo oma sähköpostiosoite, mutta yllättävän vähän uuden tekniikan mahdollisuuksia hyödynnetään arkipäiväisessä asioinnissa. E-mailista on tullut viihteellinen väline, jolla esimerkiksi pidetään yhteyttä ystäviin. Käyttöä olisi myös virallisemmalla puolella.

Sähköpostin etu perinteiseen kirjeeseen verrattuna on nopeus. Usein e-maililla voi korvata puhelinsoitonkin. Itse ainakin valitsen sähköpostin mieluummin kuin puhelinsoiton, koska sähköpostitse asioidessa molemmille osapuolille jää dokumentti sovitusta asiasta. Valikoivaan kuuloon ei siis kumpikaan voi vedota, jos sukset menevät ristiin.

Valitettavasti koko sähköinen maailma elää edelleen sekavassa murrostilassa. Vakava puute on se, ettei kattavaa sähköpostiosoiterekisteriä ole. Suuri ongelma on myös osoitteen käyttäjän varmentaminen. Sähköisissä yhteyksissä toisen nimellä esiintyminen on valitettavasti helppoa.

Onneksi pelisääntöjä ollaan hiljalleen luomassa myös Internetiin. Kun tiedetään miten pitää toimia, on paljon helpompi toimia.

Tilaa uutiset sähköpostiisi

Uutiskirje on ilmainen.

Seuraava:

Edellinen:

Tilaa Uutiskirje

Uutiskirje on ilmainen.

Tuoreimmat

Scroll to top