MAINOS

Autoliikkeiden tauti?

Kolumni

Samuli Kinnari

Poikettuani viime kesänä muutaman kerran autokaupassa varaosaostoksilla, olin todella monttu auki. Olin ennen luullut, että autokauppiaat ovat palveluammatissa. Vierailujeni jälkeen en ollut siitä niinkään varma. Jotenkin nihkeää siellä tiskin toisella puolella oli. Uskottelin kuitenkin itselleni, että olin törmännyt vain väärällä alalla olevaan yksittäistapaukseen.

Hieman syksymmällä mieleni kuitenkin alkoi muuttua, kun luin erään autolehden yleisönosastolta mielipidekirjoituksen autoliikkeiden surkeasta palvelusta. Tekstissä kirjoittaja tilitti joutuneensa sietämään myyjien huonoa ja nokkavaa käytöstä useammassa autoliikkeessä. Kirjoituksen luettuani aloin pohtia, lieneekö asiakkaan ylimalkainen kohteleminen todella jonkinlainen autoliikkeiden yleisongelma. Hiukan lohdutti se, että yleisönosastokirjoittaja kertoi, että oli saanut eräässä autoliikkeessä hyvääkin palvelua.

Ilmeisesti jotkin autoliikkeet ovat vasta kantapään kautta opettelemassa palvelua ja sitä, että asiakkaat äänestävät palvelun tasosta jaloillaan. Joskus nihkeys voi olla liikkeelle menetetyn kaupan hintainen.

Tilaa uutiset sähköpostiisi

Uutiskirje on ilmainen.

Seuraava:

Edellinen:

Tilaa Uutiskirje

Uutiskirje on ilmainen.

Tuoreimmat

Scroll to top