Autoliitto ja tietoliikennekonserni Auria käynnistävät puhelinpalveluun liittyvän yhteistyön. Autoliitto on jo yli 50 vuoden ajan tarjonnut vapaaehtoisvoimin tiepalveluapua maanteillä ongelmia kohdanneille autoilijoille. Tuoreen yhteistyösopimuksen myötä Tiepalvelunumeroon 0200 8080 soitetut puhelut ohjautuvat Autoliiton ja Aurian yhdessä ylläpitämään keskitettyyn tiepalvelun palvelukeskukseen, jonka kautta autoilijat saavat apua 24 tuntia vuorokaudessa koko valtakunnan alueella.
Vastaavaa kaikille avointa, ympärivuorokautista ja keskitetysti yhdestä paikasta ohjattua palvelua ei ole Suomessa aiemmin toteutettu. Palvelukeskuksesta soittajat saavat aina henkilökohtaista palvelua. Yhteensä puheluliikennettä hoitaa kaikkiaan lähes 70 henkilöä.
Palvelukeskuksessa avuntarvitsijan ongelman, sijainnin ja muun informaation perusteella etsitään ensisijaisesti lähin Tiepalvelun päivystäjä tai vaihtoehtoisesti muu auttava taho, esimerkiksi hinausauto, mahdollisimman nopeasti. Pelastustoiminnan lisäksi palvelunumeron kautta löytyy myös muuta ongelmatilanteissa mahdollisesti tarvittavaa informaatiota, kuten lähimmän lukko- tai rengasliikkeen, autovuokraamon, majoituspaikan, taksin tai vakuutusyhtiön yhteystiedot.