Pankkien perimissä palvelumaksuissa on merkittäviä eroja. Suomen Yrittäjät on selvittänyt pankkien palvelumaksujen hinnoittelua. Eri palvelujen hinnat vaihtelevat eri pankkiryhmien välillä, mutta pienen asiakkaan on lähes mahdoton vertailla pankkien tuotteiden hintoja. Palveluiden hinnoittelun sekavuus vaikeuttaa pankkien kilpailuttamista.
Suomen Yrittäjien selvityksen mukaan tyypillisen pk-yrityksen kohdalla Sammon ja Aktian palveluiden listahinnat tulivat käytännössä kuukauden aikana kalleimmiksi. Sen sijaan Osuuspankkiryhmä ja Nordea perivät pienimpiä palvelumaksuja yrityksiltä. Yrittäjien mielestä parasta asiakaspalvelua saa Paikallisosuuspankeissa, Osuuspankkiryhmässä ja Säästöpankeissa. Huonoimmat arvosanat palvelusta saivat Nordea ja Sampo.