Vammalassa ja Huittisissa toimiva Kriisikeskus Tukitalo tarjoaa kriisiapua ja velkaneuvontaa kotisivuiltaan nyt myös nettipuhelimen välityksellä. Palvelu on aluksi kokeiluluonteinen.
"Olemme koko ajan kriisikeskuksessa kehittäneet uusia toimintatapoja, ja nettipuhelujen hyödyntäminen on eräs mahdollisuus palvella asiakkaita entistä paremmin: madaltaa yhteydenoton kynnystä", valottaa Tukitalon toiminnanjohtaja Eeva Suonpää.
Puhelinohjelmia ei tarvita
Palvelu on helppokäyttöinen, eikä asiakkaalla tarvitse olla sopimusta minkään puhelupalveluja tarjoavan yrityksen kanssa. Myöskään nettipuhelinohjelmia ei tarvitse asentaa koneelle. "Jos käytössä on kiinteällä nettiyhteydellä ja kuulokemikrofonilla varustettu tietokone niin tämä on halvin tapa soittaa meille. Puhelukustannuksia ei nettiyhteyden ohella asiakkaalle tule lainkaan", kertoo Tukitalon IT-vastaava Kari Kandell.
Tukitalon järjestelmää kehittää vammalalainen Netland Oy, jonka toimitusjohtaja Pekka Halinen on innoissaan nettipuheluiden mahdollisuuksista. "Mikä olisikaan verkkokauppiaalta parempaa palvelua kuin tuotteen vieressä oleva lisäinfolinkki, josta klikkaamalla puhelu yhdistyy esimerkiksi myynnin tekniseen tukeen", hahmottelee Halinen yhtä nettipuhelun käyttöesimerkkiä.
Kuva: Tukitalo. Tukitaloon soitetaan kotisivuilta löytyvällä nettipuhelimella.
+ http://www.tukitalo.com | Tukitalon kotisivut