Pirkanmaan liitto esittää yhdessä Satakuntaliiton ja Keski-Suomen liiton kanssa, että akselipainoja korotetaan Porista ja Raumalta Tampereen kautta Jämsänjokilaaksoon vievällä junaradalla. Rata rannikolta sisämaahan on tärkeä poikittaisyhteys, jota käyttää kolmen maakunnan teollisuus sekä vienti- että tuontikuljetuksiin. Kuljetuskustannusten alentamiseksi junien kokoa on tarkoitus suurentaa, mikä edellyttää akselipainojen korottamista 25 tonniin.
Juttuvinkki
Tiedätkö jotakin kiinnostavaa? Kerro se meille. Kiitos jo etukäteen!
Saskyssa kiristetään vyötä, esillä YT-neuvottelut
Kommentoi
Taustalla valtion rahoituksen supistuminen.
Punkalaidun lopettamassa puhelinvaihteen, säästää 5 000 euroa vuodessa
Päivässä on tullut pari puhelua, nekin pääsääntöisesti kaupustelua.
Tiet ja kulkuväylät nyt liukkaita! – Huittinen muistuttaa varautumisesta
Kirkkopuistossa ei ole talvikunnossapitoa.
Arto Satonen palkittiin Vuoden elinkeinovaikuttajana
"Olen erittäin otettu tästä palkinnosta", sanoo työministeri Arto Satonen.
Olli Kunnarin joukkue voittoputkessa
Akaa-Volley sarjataulukon kärjessä, VaLePa viidentenä.
Seuraava:
Kirjan keskus syksyllä neuvotteluissa
Edellinen:
Opistosyksy lähestyy