Satonen: Kilometrikorvausten alentamisessa ei järjen hiventä
Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas) esitti Helsingin Sanomissa, että kilometrikorvauksia pitäisi alentaa, jotta joukkoliikennettä käytettäisiin enemmän. "Idea toimii neuvostotyyliin teoriassa, mutta ei käytännössä", kirjoittaa kansanedustaja Arto Satosen (kok) viikkoviestissään.
Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas) esitti Helsingin Sanomissa, että kilometrikorvauksia pitäisi alentaa, jotta joukkoliikennettä käytettäisiin enemmän. "Idea toimii neuvostotyyliin teoriassa, mutta ei käytännössä", kirjoittaa kansanedustaja Arto Satosen (kok) viikkoviestissään.
Monet omaa autoa käyttävistä valitsevat Satosen mukaan oman auton siksi, että se on nopein kulkuväline, jos joutuisi käyttämään junan lisäksi myös paikallisliikennettä. Joukkoliikenne ei ole todellinen vaihtoehto myöskään heille, jotka päivän aikana joutuvat käymään monessa paikassa.
Ministeri Merja Kyllönen peräsi lisää matkustajia raideliikenteeseen Tampereen ja Helsingin välille. Kansanedustaja Arto Satosen mukaan myös kapasiteettia pitäisi kasvattaa, koska nykyiset aamujunat ovat täynnä. "Raiteille ovat siis jo siirtyneet ne, joille juna on kätevin tapa käydä töissä Helsingissä", Satonen toteaa.