Viestintävirasto on antanut nuhteita Subtv:lle Big Brother -ohjelman piilomainonnasta. Viraston mukaan Subtv on rikkonut televisio- ja radiotoimintalain piilomainontakieltoa ohjelman sponsorin LU Suomi Oy:n LU Fanipala -tuotteiden osalta.
Viraston näkemyksen mukaan Fanipala-tuotteen kuviota on ohjelmassa esitetty mainostarkoituksessa. Kuviota on esitetty ohjelmassa useita kertoja yhden ohjelmajakson aikana, vaikka Fanipala-tuotteeseen viittaaminen ei ole ohjelman toimituksellisen sisällön kannalta perusteltua. Viestintäviraston mielestä samaisen kuvion esittäminen lisäksi mainoskatkoilla hämärtää mainonnan ja ohjelman sisällön rajoja.
Lisäksi virasto katsoo, että Rautakirja Oy:n ja EMI Finland Oy:n osallistumisesta ohjelman rahoitukseen olisi tullut ilmoittaa lain edellyttämällä tavalla ohjelman alussa tai lopussa.
Viestintävirasto huomautti Subtv:tä lisäksi sen maksullisen netti-tv:n mainoksen esittämisestä Big Brother -ohjelmassa. Kyseinen mainos olisi tullut esittää ohjelman mainoskatkolla, ei ohjelman sisällä.