Mainonnan Neuvottelukunnan tilaaman ja TNS Gallup Oy:n tekemän tutkimuksen mukaan mediamainontaan käytettiin Suomessa vuonna 2003 yhteensä 1079 miljoonaa euroa, joka on 2,5 % enemmän kuin edellisenä vuotena. Ilman vaalimainontaa kasvua oli 1,7 %.
Sanomalehtimainontaan käytettiin euroja 2,1 % enemmän kuin vuonna 2002. Kaupunki- ja noutopistelehtien mainonta lisääntyi 9,6 %. Sanoma- ja kaupunkilehtien osuus mediamainonnan määrästä oli 55,2 %. Aikakauslehdissä mainostettiin euromääräisesti 0,3 % vähemmän kuin vuonna 2002.
Televisiomainonta kasvoi 3 % ja osuus oli 19,2 %. Radiomainonta lisääntyi 8,3 % . Radiomainonnan osuus oli 4,4 %. Verkkomediamainontaan käytettiin 13,9 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Verkkomediamainonnan luvuissa on mukana varsinainen ja luokiteltu mainonta, muttei sähköisiä hakemistoja eikä hakupalveluita. Verkkomediamainonnan osuus oli 1,6 %. Sähköisen mainonnan osuus mainoskakusta oli 25,2 %.
Ulko- ja liikennemainonta väheni 3,4 %. Ulko- ja liikennemainonnan osuus oli 2,9 %. Elokuvissa mainostettiin 5,5 % vähemmän kuin vuotta aiemmin. Elokuvamainonnan osuus oli 0,2 %.
Mediamainonnan ulkopuolella suoramarkkinoinnin arvo oli 504 milj. euroa, kasvua edellisestä vuodesta oli 2,5 %.