Sunnuntai 23.3.2025 Sää | Toimitus| Mainostajalle | Juttuvinkki | Palaute | Tilaa uutiskirje

Mediamainonta lievässä nousussa

Viihdeuutiset

Mainonnan Neuvottelukunnan tilaaman ja TNS Gallup Oy:n tekemän tutkimuksen mukaan mediamainontaan käytettiin Suomessa vuonna 2003 yhteensä 1079 miljoonaa euroa, joka on 2,5 % enemmän kuin edellisenä vuotena. Ilman vaalimainontaa kasvua oli 1,7 %.

Sanomalehtimainontaan käytettiin euroja 2,1 % enemmän kuin vuonna 2002. Kaupunki- ja noutopistelehtien mainonta lisääntyi 9,6 %. Sanoma- ja kaupunkilehtien osuus mediamainonnan määrästä oli 55,2 %. Aikakauslehdissä mainostettiin euromääräisesti 0,3 % vähemmän kuin vuonna 2002.

Televisiomainonta kasvoi 3 % ja osuus oli 19,2 %. Radiomainonta lisääntyi 8,3 % . Radiomainonnan osuus oli 4,4 %. Verkkomediamainontaan käytettiin 13,9 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Verkkomediamainonnan luvuissa on mukana varsinainen ja luokiteltu mainonta, muttei sähköisiä hakemistoja eikä hakupalveluita. Verkkomediamainonnan osuus oli 1,6 %. Sähköisen mainonnan osuus mainoskakusta oli 25,2 %.

Ulko- ja liikennemainonta väheni 3,4 %. Ulko- ja liikennemainonnan osuus oli 2,9 %. Elokuvissa mainostettiin 5,5 % vähemmän kuin vuotta aiemmin. Elokuvamainonnan osuus oli 0,2 %.

Mediamainonnan ulkopuolella suoramarkkinoinnin arvo oli 504 milj. euroa, kasvua edellisestä vuodesta oli 2,5 %.

Mainos: Satapirkan Tuholaistorjunta

Juttuvinkki

Tiedätkö jotakin kiinnostavaa? Kerro se meille. Kiitos jo etukäteen!

Juttuvinkki

TILAA UUTISET SÄHKÖPOSTIISI

Ilmainen uutiskirje lähetetään pääsääntöisesti joka päivä klo 8. Tilauksen tehtyäsi saat sähköpostiisi vahvistuslinkin. Jakelusta voit poistua milloin vain uutiskirjeestä löytyvällä linkillä.

Rekisteriseloste

Seuraava:

Edellinen: