Kodintekniikkakaupalle on digitalisoinnin läpimurron ansiosta tulossa hyvä vuosi. Digitalisointi vetää kulutuselektroniikkaa kohti ennätyksellistä myyntiä ja kasvu näyttää jatkuvan nousujohteisena kohti vuotta 2005, sillä kuluttajien hankinta-aikeet ovat korkealla. Alkavasta joulumyynnistä odotetaan viihde-elektroniikkakaupassa kaikkien aikojen parasta.
Tilastokeskuksen kuluttajabarometrin mukaan seuraavan kuuden kuukauden aikana digiboksin tai –tv:n aikoo hankkia varmasti yli neljännes suomalaisista. Uusi viihde-elektroniikka onkin yleistynyt kotitalouksissa viime vuoden aikana huimasti ja kasvu näyttää jatkuvan vauhdikkaana.
Kun vielä vuonna 2003 digiboksin tai –tv:n omisti vain noin 2,5 prosenttia kotitalouksista, on niiden määrä noussut reilussa vuodessa 15 prosenttiin. Suomalaisissa kodeissa arvioidaan vuoden 2004 alussa olleen noin 300 000 digisovitinta ja noin 25 000 digitelevisiota.