Kaupan ja pankkien tietojärjestelmiä toimittava Wincor Nixdorf Oy on tuonut Suomen markkinoille uuden Virtual Shopwindow -laitteen, jolla tavallinen kaupan lasi-ikkuna muuttuu mittavaksi tietokoneen näytöksi äänineen ja jopa tuoksuineen. Laitteen avulla kirkkaalle lasiruudulle voidaan projisoida esimerkiksi web-sivuja, kuvia, tuoteinformaatiota ja elävää kuvaa.
"Tietokoneen kosketusnäyttöä vastaavasti Virtual Shopwindow antaa kadulla kulkijalle mahdollisuuden käyttää sovellusta interaktiivisesti. Näin näyteikkunaan saadaan esimerkiksi näyttävä mainos musiikin kera – jopa tuoksuineen, ja asiakkaalla on mahdollisuus ohjata esitystä haluamaansa suuntaan, tai esimerkiksi hakea informaatiota web-sivuilta", kertoo Wincor Nixdorf Oy:n toimitusjohtaja Kaj Kaasalainen.
Virtual Shopwindown kohderyhmänä ovat muun muassa tavaratalot, marketit, matkatoimistot ja autoliikkeet, jotka haluavat hyödyntää näyteikkunansa interaktiivisena mainostilana.