Autoliitto ry on uudistanut tien päällä liikkuville tarkoitetut palvelunsa. Pääsiäisenä täydellisenä käyttöönotettava autoilijan palvelukeskus tarjoaa perinteisten palveluidensa lisäksi tietoa ja opastusta kaikesta matkantekoon liittyvistä asioista, kuten kelistä, ruuhkista, vaihtoehtoisista reiteistä, lounas- ja majoitusvaihtoehdoista sekä kauppojen aukioloajoista. "Palvelukeskuksen uudistuksen yhteydessä pohdimme tiepalvelun filosofiaa. Perinteisesti tiepalveluun on otettu yhteyttä vasta silloin, kun matka on syystä tai toisesta keskeytynyt", Autoliiton palvelu- ja markkinointipäällikkö Timo Orilähde tiivistää.
Ympärivuorokautinen puhelinpäivystys ja palvelun järjestely toteutetaan yhteistyössä loimaalaisen puhelinoperaattorin Aurian kanssa. Palvelukeskuksen numero on 0200 8080 (95 senttiä/minuutti + pvm). Palvelukeskus saa puheluita lähes 30 000 kappaletta vuodessa.
Operaatio Pajunkissa päivystää pääsiäisenä
Autoliiton Operaatio Pajunkissa palvelee pääsiäisenä teillä matkustavia. Autoliiton tiepalvelupartiot ovat liikkeellä vahvistetuin voimin 24.3. klo 18.00 ja 28.3. klo 22.00 välisenä aikana pääsiäismatkalaisten matkantekoa turvaamassa.