Huittisten, Kokemäen ja Säkylän sote-keskuksiin voi viestittää netissä: "Palvelulupaus on pitänyt todella hyvin"
Yhteydenotoista jo noin joka viides digitaalisia.

Tietokoneella. Kuva: Pixabay
Satakunnassa suureen osaan sote-keskuksista voi ottaa yhteyttä digitaalisesti. Palvelun käyttö on kasvanut nopeasti.
Digitaalisia yhteydenottoja tehtiin syyskuussa 58, mutta joulukuussa määrä oli jo 1 749. Osuus kasvaa koko ajan. Digitaalisia yhteydenottoja on nyt kaikista noin joka viides.
"Kokemuksemme on, että asiakkaat kertovat yhteydenottolomakkeella asiansa ja palveluntarpeensa todella hyvin", sanoo ylilääkäri Ulla Ylläsjärvi. Ammattilainen pystyy perehtymään yhteydenottoon paremmin kuin puhelun kuluessa. "Digitaalisen yhteydenoton tapauksessa on paremmin aikaa esimerkiksi konsultoida toista ammattilaista palveluntarpeen arvioinnissa ja palveluunohjauksessa", kertoo Ylläsjärvi.
Sähköisiin yhteydenottoihin pyritään vastaamaan sote-keskusten aukioloaikana kahden tunnin sisällä.
"Palvelulupaus on pitänyt todella hyvin", toteaa Ulla Ylläsjärvi.
Sähköinen yhteydenotto on käytössä esimerkiksi Huittisten, Kokemäen ja Säkylän sote-keskuksissa.